Skowronia Góra w Domaszkowicach koło Nysy

     Dzisiejsza publikacja będzie powrotem do roku 2008. W tych zamierzchłych czasach, można by powiedzieć wręcz prehistorycznych nie posiadałem lustrzanki cyfrowej, ani też odpowiedniego do dalekich obserwacji obiektywu. Nie przeszkadzało mi to jednak w wykonywaniu jednych z pierwszych własnych zdjęć o tematyce dalekoobserwacyjnej. Posiadając aparacik marki Sony DSC-W50 i lornetkę 50x10 kupioną na początku lat 90-tych od rosyjskich handlarzy (używam jej do dziś !) wybierałem się często w plener. Przykładając okular lornetki do obiektywu aparatu uzyskiwałem duże zbliżenie na interesujące mnie obiekty. Efektem jednego z takich wypadów są poniższe zdjęcia, wszystkie wykonane wyżej podaną metodą. W mojej ocenie są one niesamowitej jakości biorąc pod uwagę technikę którą zostały zrobione.

Widok w stronę Gór Sowich, Masywu Ślęży i Wzgórz Strzelińskich ze Skowroniej Góry

Panorama Gór Sowich wykonana z czterech zdjęć

Wielka Sowa i Kalenica widziana ze Skowroniej Góry

Kalenica, Szeroka i Malinowa widziane ze Skowroniej Góry

Ślęża i nieistniejący już maszt meteorologiczy

 Gromnik widziany ze Skowroniej Góry

Dalekie widoki to jednak nie wszystko, okolice z których wykonywałem zdjęcie są bardzo ładne, jest to również ostoja dzikiej zwierzyny.


Widok na Biskupią Kopę i drogę Prudnik-Nysa


 Wierzchołek Skowroniej Góry



Pokaż Skowronia Góra na większej mapie

Autor zdjęć: 500mm
Zdjęcia przedstawiają:  Masyw Ślęży, Góry Sowie i Wzgórza Strzelińskie
Zdjęcia wykonane ze:  Wzgórza Skowronia Góra w Domaszkowicach koło Nysy
Wysokość miejsca obserwacji:  274 m n.p.m.
Współrzędne miejsca obserwacji:  50.43431 N - 17.4518 E
Mapa lokalizacyjna
Maksymalna odległość:  Ślęża 71 km, Wielka Sowa 73,5 km, Gromnik 38 km
Zdjęcia wykonano dnia:  2008.03.22
Sprzęt:  Sony DSC W50 + lornetka 50x10
Opis zdjęć: 500mm
Obiektywny współczynnik trudności:  4.19 pkt dla Wielkiej Sowy, 5,08 dla Ślęży




Komentarze

  1. Zarąbiste te zdjęcia a za technikę robienia + 10 do siły rażenia! :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentuj bez logowania jako ANONIMOWY