Wrocław (Wzgórze Gajowe)

     Dzisiejsza publikacja jest wyjątkowa nie tylko ze względu na piękno zachodu słońca i koloru chmur. Jest ona wyjątkowa z innego powodu. To od niej w 2010 roku zaczęła się moja przygoda "na serio" z dalekimi obserwacjami. Przez przypadek znalazłem się w centrum wspaniałego widowiska, a na dodatek miałem przy sobie aparat i obiektyw o ogniskowej 300mm. Pierwszy raz i to w pełni świadomie obserwowałem obiekty oddalone o więcej niż 100 km. To właśnie ta obserwacja inspirowała mnie do dalszych poszukiwań następnych dalekich widoków.

    Pamiętam jak dziś, było kilka dni nieciekawej jesiennej pogody, po czym nagle rozpogodziło się i znacznie oziębiło, wiał zimny wiatr z północnego zachodu. To właśnie  poprawa pogody sprowadziła mnie na Wzgórze Gajowe, chciałem zrobić zdjęcia Ślęży, ale to co zobaczyłem przerosło moje oczekiwania.

Widok ze Wzgórza Gajowego: od Masywu Śnieżnika po prawej do Karkonoszy po lewej stronie zaznaczonego obszaru

Poniżej zdjęcia zrobione na większej ogniskowej:

 Masyw Śnieżnika i Góry Złote (Ryhlebskie)

Góry Sowie

Góry Sowie, Masyw Ślęży i Góry Kamienne

Góry Kamienne, Wałbrzyskie i Karkonosze

 Zachód Słońca za Masywem Chełmca

 Karkonosze

Śnieżka

 Śnieżka

Karkonosze

Karkonosze

 Panorama Karkonoszy

Na nieco podrasowanym zdjęciu widać na niebie cienie najwyższych szczytów Sudetów
Widoczne na niebie cienie Sudetów
Zdjęcie w pełnym rozmiarze

 Osiedle Gaj
Zdjęcie w pełnym rozmiarze

 Przelatujący nisko nad Wzgórzem Gajowym An-124 Rusłan
Zdjęcie w pełnym rozmiarze


 Interaktywna symulacja widoku




Pokaż Wzgórze Gajowe na większej mapie

Autor zdjęć: 500mm
Zdjęcia przedstawiają:  Góry Złote, Masyw Śnieżnika, Góry Sowie, Kamienne, Wałbrzyskie, Masyw Ślęży i Karkonosze
Zdjęcia wykonane ze:  Wzgórza Gajowego we Wrocławiu
Wysokość miejsca obserwacji:  145 m n.p.m.
Współrzędne miejsca obserwacji:  51.07226 N - 17.0502 E
Mapa lokalizacyjna
Maksymalna odległość:  Szrenica 112 km
Zdjęcia wykonano dnia:  2010.11.14
Sprzęt:  Sony a100 + Sigma 70-300 mm
Opis zdjęć: 500mm
Obiektywny współczynnik trudności:  8.32 pkt do Szrenicy



Komentarze