Wzgórze Guzek w Kępnicy koło Nysy

Południowy, fenowy wiatr sprzyja dalekim obserwatorom. Na takie właśnie warunki trafiłem fotografując po raz kolejny z Kępnicy. Niestety silny wiatr również nieco przeszkadza, szczególnie gdy nie wieje ze stałą siłą, tylko jest porywisty. Z tego powodu nie wszystkie zdjęcia wyszły ostro, za to Chmury soczewkowate (Altocumulus lenticularis) dały piękny spektakl. Występowanie właśnie tych niezbyt częstych chmur wróży niemal zawsze dobrą i bardzo dobrą widzialność.

Poniższe zdjęcia wykonano 06.02.2016 r. ze spłaszczenia na szczycie wzgórza Guzek (około 295 m  n.p.m.) w Kępnicy.

Widok w kierunku Gór Sowich, Bardzkich i Karkonoszy [fot. 1,5 mpx]

Góry Bardzkie i Karkonosze, zdjęcie wykonane przy ogniskowej 500 mm [fot. 2 mpx]

...ten sam widok tylko pół godziny później, ogniskowa 500 mm [fot. 1,8 mpx]

Góry Bardzkie i Sowie, widok dla ogniskowej 135 mm [fot. 3,4 mpx]

Ślęża widziana z Kepnicy, zdjęcie wykonane przy ogniskowej 500 mm [fot. 1,6 mpx



Dla urozmaicenia krótki film


Pole widzenia ze wzgórza Guzek w kierunku obserwowanych obiektów


Komentarze

  1. Genialnie tańczą lenticularisy na filmiku. Odtwarzałem kilka razy pod rząd :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wyszedł filmik !

    Ja do tej pory nie mogę się zabrać za materiał z Kępnicy mimo iż minęło już pół roku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wtedy wracałem z buta, bo zaraz jak pojechałeś mi urwała się gąbka z siodełka, i sterczące dwa druty odstraszały przed dalszą jazdą, a siodełka ściągnąć całkiem nie mogłem bo było na zwykłą śrubę :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Komentuj bez logowania jako ANONIMOWY